Nuts

Nuts

tiistai 1. heinäkuuta 2014

Kuvien ottamisen vaikeus yksin

Näin ihan ekana tähän "mikä vituttaa"-osioon on kuvien ottaminen yksin.

Men tiiä onko kellää muulla tullu vastaan, et testaat jotain uutta cossias esim. ja pinttäydyt nätisti viimesen päälle ja haluut ottaa pari onnistunutta kuvaa, mut sä oot yksin ja sit sul on käytössäs sun kännykän kamera. 

Meinaan tää on mul tosi useesti ongelmana miks en ottele paljon cosseistani kuvia oikein koskaa, muualla ku coneissa, koska siis no, valokuvaajaa ei löydy yksinkertasesti. Mä sit yleensä laittelen mun kännykän tyylii johonki pöydälle tai tuolille, puuhun, telineeseen tai roskiksen päälle itselaukasulle ja koitan siinä ottaa sit onnistunutta kuvaa. Sit tyylii 1/100 on sellane siedettävä, toisin ku sul olis joku kaveri sanomassa et "mee vähä tonnepäi, sun naamaa ei näy, vähä enemmä sivuttai" tai jotain. Sit se kännykkä tippuilee ja menee väärää asentoon ja heilahtelee ja kaikkee ja sit loppujen lopuks sul on tasan yks onnistunut kuva koko 3 tunnin sessiolta.

Tän takii mun monet kuvat on sisällä otettu ja mä makoilen niis tyylii lattial tai sohvalla, koska kaikki meidä huonekalut mihi kameran saa kii on tyylii.. suht matalia, et jos koittas seisoo niide edes ja poseerata nii ei päätä näkys tai muuta vastaavaa ja sit se rupee pistelee vihaks.

Toisinaa olis kiva mennä jonnekki puistoon ottelee kuvia, tai muualle ulos mut sit tule eteen tää "Mihi mä laitan kännykän"- ongelma, tai sit se et rupeet oikeesti miettii, mite tyhmält sä näytät yksinää kameran kanssa jossai Angry Birds- Puistossa pöljäilemässä kuvia varten, ja lähtisit sit vaa sillee "ok this is fine". 

Kertokaa mulle etten oo ainoo jolla on edes joskus ollu tää sama ongelma kuvien ottamisen kanssa. 

7 kommenttia:

  1. I know the feeling!
    Täältäkään suunnasta ei yksinkertaisesti löydy ketään, joka haluis napsia edes muutaman suht. siedettävän kuvan uudesta cossista. ._. Tän vuoksi päädyn ottaan jotain surkeita kännykkä-teinipeili-kuvia taikka sitten niinkuin kirjotit, kännykkä/kamera jonkun systeemin päälle. Senki lisäks kuvat pitäs saada otettua ulkona. Kämpillä on niin hämärää ja kuvaan ilmestyy aina joku epämääräinen photocrasheri. Conit on lähinnä ainoa paikka missä saa hyviä kuvia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teinipeili-kuvat </3 Coneissa on tosiaa sellaset jos käy vaik valokuvauttamassa pisteellä :c Kärsitään ongelmasta yhdessä

      Poista
  2. Tiedän tunteen! D: Ennen ku asuin yksin vanhempieni luona (ymmärrä: ei cossikuvaajia/saman ikäisiä talossa) niin mulla oli tä sama ongelma ja tiedän just miten frustrating se voi olla!
    Onneks mulla nykyään on tilanne toisin ja kuvaaja löytyy aina.

    Meinasin myös mainita että jos asut jossain pohjois-Suomessa (ajattelin ku olet käynyt Kitaconissa ja Oulun Chibiconissa vissin) niin mua voi pyytää kuvaajaksi! :D Olen yhen kuvaamiskurssin käynyt lukiossa ja kuvaan cossaajia mielellään vaikka coneissa ja miksei myös muualla jos asiasta sovitaan. Eli jos asut jossain Tornion lähistöllä niin voidaan ehk järkätä jotain!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aa, Jokseenki helpottavaa kuulla etten oo ainoo asian kanssa painiva/paininut D:

      Noh siis asun Rovaniemellä ja solis tosi kiva jos sais jotai järkättyy joskus ;u; (koska no siis rovaniemi...)

      Poista
    2. Rovaniemelle on kyl jonku verran matkaa mutta ainaki jos käyt näissä pohjoisen coneissa niin tuu mua nykkimään hihasta niin kuvaan! Voihan sitä yrittää conien ulkopuolellaki jos sulla joskus on menoja tänne vähän alaspäin. ;)

      Poista
  3. Mulla pikkuveli (15-vuotias) ottaa musta kuvat, mutta me otetaan aina tyyliin 300 kuvaa ja noh, niistä on onnistuneita se 4 :D Ja koska itte harrastan valokuvaamista ihan kunnolla ja veli taas ei, niin tietysti mulla on laatukriteerit korkeemmalla ja sen ottamista kuvista karsin pois usein sisällöllisesti onnistuneet, mutta teknisesti huonot kuvat (tarkennus väärässä paikassa yms). Taidan itte olla se syy siihen, että mulla ei oo kuvaajaa :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä itekki saatan käytätää (siis koittaa lahjoa) mun nuorempia sisaria ottamaan ees yhden onnistuneen valokuvan mut no.. sit se ei oo ikinä hyvä ja siinä se sit meni taas :D Cosplay ongelmat#viisimiljoonaa

      Poista